מודל PUMA


הצלחה אפשר לחזות! (וגם כישלון)

 

באמצעות מודל PUMA של מכון שריד  לניתוח וחיזוי היתכנות מוצרים ושירותים חדשים (Potential Usage Model Analysis)



 מודל PUMA

לא כל רעיון  מוצלח, מבשיל לכדי מוצר מצליח. 

בעולם בו סטארטאפים קמים ונופלים ואלפי רעיונות צצים כפטריות לאחר הגשם, רק מעטים מצליחים להפוך רעיון – למוצר שמוכר היטב.

לא אחת, יוצאים יזמים נלהבים לדרך, לפני שערכו בדיקה מקדימה יסודית של השוק, הצורך, העניין והתמחור.

 

מתוך הבנה שיש לספק לאותם יזמים מידע רלוונטי, ברור, אשר ניתן להתבסס עליו במעמד קבלת ההחלטות, פיתחנו במכון שריד מודל חיזוי מתקדם, ה-PUMA.

 

מודל PUMA משלב כלים רבי עוצמה מתחום הסקרים (איסוף ועיבוד נתונים) ומתחום חקר הביצועים וקבלת החלטות, ומאפשר לנו לנתח בדרך מובנית והדרגתית, היבטים חשובים לגבי היתכנותו של מוצר חדש, שירות חדש, מיזם, אפליקציה ועוד.

 

מודל PUMA מבוסס על ארבעה פרמטרים חשובים, כאשר כל אחד מהם לכשעצמו בוחן את הסוגיה מזווית מסוימת, אך שילובם מספק כלי רב עוצמה המאפשר למקבלי ההחלטות לבחון תרחישים שונים ולהגיע להחלטה מושכלת לגבי ישימות הרעיון ורווחיותו הפוטנציאלית.

 

הפרמטרים הנבחנים הם:

  1. מידת העניין א-פריורית ברעיון: מהי רמת העניין שהלקוחות הפוטנציאלים מביעים ברעיון, בהתבסס על תיאור מלא של הרעיון, אך מבלי שהוצג להם מחיר מטרה. הצגת מחיר עשויה להטות את התשובות לכיוון מסוים שאינו משקף את רמת העניין האמיתי ברעיון. בנוסף, מוכנות לתשלום מחיר מסוים עשויה להשתנות עם הזמן ולכן – אינה רלוונטית בשלב זה. מידת העניין א-פריורית מהווה "עוגן ראשוני" לגבי מאגר הלקוחות הפוטנציאלי.
  2. מידת המוכנות לתשלום, כולל רגישות לרמות מחיר שונות. בחינת מידת המוכנות של הלקוח הפוטנציאלי לשלם עבור המוצר עפ"י רמות מחיר שונות שנציג. שלב זה יתבצע באמצעות סט שאלות מפתח, אשר יאפשר לנו  למפות את אוכלוסיית הלקוחות הפוטנציאלית, ולהציג בכל רמת מחיר את מספר הלקוחות המשוערך.
  3.  גודל האוכלוסייה הרלוונטית הכללית. הערכה מספרית (אבסולוטית) בתרחישים שונים, של כמות הלקוחות המשוערת שיהיו למוצר.
  4. עלויות. פרמטר זה אינו פרמטר "חובה" למודל, אך התבססותו והוספתו למודל מאפשרת להפוך הערכה של מחזור פוטנציאלי, להערכה הכוללת גם רווח פוטנציאלי.

 

ויש גם מחשבון!


מודל ה- PUMA כולל בתוכו , מלבד את ממצאי התהליך עצמו, גם הפקת מחשבון חקר ביצועים חדשני ללקוח, המאפשר לו לבחון באופן עצמאי תרחישים נוספים והנחות מחמירות/מקלות שונות. (מה קורה אם מתחרים משכפלים את הרעיון? מה קורה אם האוכלוסייה הפוטנציאלית משתנה? מה עשוי לגרור שינוי דרסטי בעלויות, וכו').

המחשבון הוא פיתוח חדשני וייחודי של מכון שריד, והוא הופך את כלי הPUMA, לכלי שימושי אטרקטיבי ורלוונטי – לאורך זמן תכנון הפרויקט, המוצר או השירות שלך.

ליצירת קשר, השאירו פרטים ונשוב בהקדם