סקר לקוחות גלובלי המתמקד ב-ESG ומעורבות דיגיטלית
סיפור ההצלחה של קבוצת חיפה (כימיקלים)
דף הבית » סיפורי הצלחה » אסטרטגיית ESG ומעורבות דיגיטלית – משוב לקוחות גלובלי
תמצית
מכון שריד ערך עבור קבוצת חיפה סקר לקוחות עולמי, שפנה למפיצים וללקוחות הקשורים וכאלה שאינם קשורים כיום עם חיפה. כחלק מאסטרטגיית אימפקט ייחודית והוליסטית של ESG (סביבה, חברה וממשל) של קבוצת חיפה. המחקר התמקד בשלושה תחומים מרכזיים: שביעות רצון לקוחות, אפקטיביות הערוץ הדיגיטלי ותפקידה של קיימות סביבתית בהחלטות רכישה. התוצאות גילו כי קיימות היא גורם קריטי ללקוחות, ושביעות הרצון מהכלים הדיגיטליים של חיפה השתפרה בהשוואה לסקר הקודם. הממצאים סיפקו לחיפה תובנות מעשיות לשיפור ההשפעה והמעורבות של הלקוחות.
רקע
קבוצת חיפה היא מובילה עולמית בייצור והפצה של חומרי הזנה מיוחדים מהצומח ומוצרי אשלגן חנקתי. עם בסיס לקוחות בינלאומי רחב, חיפה מחפשת ללא הרף להבין ולהגיב לצרכים המתפתחים של המפיצים והלקוחות שלה. מתוך הכרה בחשיבות ההולכת וגוברת של קיימות ומעורבות דיגיטלית בהתנהגות לקוחות, חיפה שיתפה פעולה עם מכון שריד כדי לקבל תובנות עמוקות לגבי ציפיות וחוויות הלקוחות בעולם.


האתגר
בשוק תחרותי ומתפתח במהירות, חיפה ביקשה…
- לאמוד את שביעות רצון הלקוחות סביב מוצרים, שירותים ותמיכה.
- להעריך את הביצועים והשימושיות של הכלים הדיגיטליים שלה, שהם המפתח לאינטראקציה ומעורבות עם לקוחות.
- להבין כיצד קיימות סביבתית משפיעה על החלטות רכישה, ולהעריך את השפעתה על נאמנות הלקוחות ותפיסת המותג.
- בחיפה ביקשו גם להשוות את משוב הלקוחות הנוכחי עם תוצאות מסקר קודם, כדי להעריך את ההתקדמות ולזהות תחומים להמשך שיפור.
הפתרון
מכון שריד תכנן וערך סקר עולמי מקיף, אשר כוון לאלפי מפיצים ומשתמשי קצה ברחבי העולם, שותפים ולא שותפים של חיפה. הסקר השתמש בגישה כמותית משווקי מפתח ומדד את שביעות רצון הלקוחות, מעורבות בערוצים דיגיטליים והשפעת הקיימות על התנהגות רכישה, תוך בדיקת השוואת הממצאים מול נתונים קודמים כדי לחשוף מגמות ושינויים בתפיסת ההשפעה אצל הלקוח.


ההשפעה
- קיימות סביבתית התגלתה כקריטית: רוב הנשאלים דירגו קיימות כגורם מפתח בהחלטות רכישה, ונתנו תוקף למיקוד האסטרטגי של חיפה ולחיזוק השפעתה כמובילת קיימות.
- כלים דיגיטליים הראו שיפור ניכר: לקוחות דיווחו על שביעות רצון גבוהה יותר מהפלטפורמות הדיגיטליות של חיפה בהשוואה לסקר הקודם, תוך ציון שיפור הנגישות, התמיכה וערך המשאבים – תוצאות שהראו השפעה דיגיטלית מוגברת.
- מעורבות לקוחות מוגברת: הסקר הדגיש שביעות רצון גבוהה בקרב לקוחות הקשורים עם חיפה וזיהה הזדמנויות להגברת ההשפעה באמצעות מעורבות עם לקוחות פוטנציאלים שאינם קשורים, במיוחד בערוצים דיגיטליים.
מחקר שוק כמותי זה שנערך על ידי מכון שריד אישר מחדש את הכיוון הנכון של חיפה לקיימות וסיפק משוב חיובי חזק על ערוצי התקשורת הדיגיטלית שלנו. הקשר רב השנים עם מכון שריד וההבנה העמוקה שלהם של העסק שלנו סייעו בבניית סקר זה ובהשגת תוצאות חיוביות אלו.
מסקנות
תוצאות הסקר סיפקו לחיפה כיוון ברור:
- יוזמות קיימות נתפסות באור חיובי אצל לקוחות ויש להדגיש אותן עוד יותר כדי למקסם את השפעת השוק.
- השקעות במעורבות דיגיטלית מניבות תוצאות, כאשר התוכן המרתק ביותר מרוכז סביב טיפים והמלצות, משפר את קשרי הלקוחות של חיפה.
- תהליכי משוב מתמשכים מבוססי-נתונים מאפשרים לחיפה להישאר זריזה ומשפיעה, תוך התאמת אסטרטגיות לציפיות השוק המתפתחות.
המחקר של מכון שריד העצים את חיפה להמיר תובנות לקוחות להשפעה משמעותית, וחיזק את מובילותה בחקלאות בת קיימא וחדשנות דיגיטלית.

אודות מכון שריד
מכון שריד הוא חברת ייעוץ אסטרטגית למדעי נתונים עם למעלה משלושה עשורים של ניסיון במחקר המשרתת קהל לקוחות מגוון. שריד מאיץ את הצמיחה של ארגונים על ידי גילוי התובנות המניעות אנשים, שווקים ולקוחות. אנו שומרים על העמדה המובילה שלנו על ידי עדכון מתמיד והצעת פתרונות חדשניים, תוך הסתמכות על המומחיות הרחבה של המומחים שלנו ומינוף טכנולוגיות מתקדמות. הגישה המעשית שלנו מאפשרת לספק פתרונות יצירתיים מותאמים אישית העונים על הצרכים הספציפיים של כל לקוח.